Меню
Проходження онлайн-курсу «Академія ШІ для освітян від Google» викладачів циклової комісії філологічних та природничих дисциплін
2025-06-11

Викладачі циклової комісії філологічних та природничих дисциплін – МАРЧЕНКО Аліна, ПИВОВАР Альона, ТИХОСТУП Вікторія – успішно завершили програму підвищення кваліфікації "АКАДЕМІЯ ШІ ДЛЯ ОСВІТЯН ВІД GOOGLE".

Цей онлайн-курсу було організованого у співпраці з Міністерством освіти і науки України та BeetrootAcademy.

Головною метою курсу було підвищення цифрової компетентності освітян через опанування ШІ-інструментів для персоналізації освітнього процесу, автоматизації завдань та створення інтерактивних навчальних матеріалів. Програма охоплювала методичні, етичні та безпекові аспекти використання ШІ, надаючи практичні навички інтеграції цих технологій у професійну діяльність. Особлива увага приділялася формуванню вмінь, необхідних для планування, розробки змісту та організації різних типів занять з використанням ШІ.

Напрям підвищення кваліфікації був зосереджений на використанні інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку.

Програма тривала шість тижнів і складалася з таких модулів:

  • Модуль 1. Вступ до штучного інтелекту. Цей модуль ознайомив учасників з основами ШІ, його можливостями, обмеженнями та етичними аспектами використання у педагогічній діяльності. Для викладачів закладів вищої освіти були розглянуті питання застосування ШІ у наукових дослідженнях, аналізі освітніх даних та автоматизації перевірки завдань.
  • Модуль 2. Використання ШІ-інструментів у педагогічній діяльності. Модуль був спрямований на формування практичних навичок використання ШІ для створення та адаптації навчальних матеріалів, підтримки освітніх процесів та оцінювання. Викладачі вищої освіти вивчали автоматизацію створення навчальних курсів та використання ШІ для дослідницької діяльності.
  • Модуль 3. Етичні аспекти використання ШІ в освіті. Розглядалися ключові виклики використання ШІ у сфері освіти, етичні питання та методи запобігання можливим ризикам. Для викладачів були обговорені проблеми плагіату та етичні питання використання ШІ у науковій та викладацькій діяльності.
  • Модуль 4. Підсумковий модуль. Завершальний етап навчання включав панельну дискусію та підсумкове оцінювання результатів. Протягом цього модулю відбулося обговорення перспектив розвитку ШІ в освіті, аналіз зворотного зв'язку учасників та обмін досвідом.

Обсяг програми становив 30 годин / 1 кредит ЄКТС. Навчання проводилось у дистанційній формі, що дозволило ефективно поєднувати його з основною діяльністю.

Пройдений курс значно розширив знання та практичні навички викладачів у сфері використання штучного інтелекту в освітньому процесі. Зокрема, було поглиблено інформаційно-цифрову компетентність, що включає вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук, критично оцінювати та оперувати інформацією у професійній діяльності. Також кожен викладач удосконалив здатність використовувати відкриті ресурси, інформаційно-комунікаційні та цифрові технології в освітньому процесі.

Набуті знання та вміння дозволять ефективніше використовувати цифрові інструменти для автоматизації завдань, персоналізації навчання та створення інноваційних навчальних матеріалів, а також дотримуватися етичних принципів та правил безпечної поведінки в цифровому середовищі. Цей досвід є надзвичайно цінним для подальшої професійної діяльності викладачів та сприятиме активному впровадженню сучасних технологій штучного інтелекту у навчальний процес Криворізького фахового коледжу Державного некомерційного підприємства «Державний університет «Київський авіаційний інститут».

page-up